Február óta minden hónapban felbukkantak a soproni Széchenyi téren és a Várkerületen a Soproni Egyetem nyereményekkel és kreatív kihívásokkal felvértezett hallgatói.
Az aktív TikTok felhasználók előtt bizonyosan nem ismeretlenek a platform azon videói, amelyeken a tartalomkészítők kissé váratlan helyzetbe hozzák az utca emberét: dobjon egyet kosárra, döntse el, melyik fakocka készült fenyőfából, mondjon három SopronFest fellépőt, vagy szimplán csak válasszon ki egyet a lehetséges nyeremények közül. Nem véletlenek a példák, ezek a „kihívások” a Soproni Egyetem csatornáján tekinthetők meg.
A sok esetben több százezres nézettségű videók „háziasszonyai” jellemzően Horváth Kata és Kiss Alexa hallgatók, akiknek a közösségi média tartalomkészítés ráadásul illeszkedik a választott képzésükhöz is, hiszen Kata a Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar III. éves kereskedelem és marketing alapszakos, míg Alexa a Benedek Elek Pedagógiai Kar II. éves kommunikáció- és médiatudomány alapszakos hallgatója. A legutóbbi videóban pedig a szintén kereskedelem és marketing szakos Nagy Ádám is képviselte az egyetemet és a Hallgatói Önkormányzatot is.
A hallgatók az aktuális feladat teljesítése után megajándékozzák a kihívás teljesítőjét, jellemzően egy Soproni Egyetem „fesztiválcsomaggal”, de volt már Dorko – University of Sopron hátitáska és SopronFest – Soproni Egyetem napijegy is a nyeremények között.
„A videók készítése során nagy figyelmet fordítunk arra, hogy senkit ne hozzunk számára kényelmetlen szituációba, épp ellenkezőleg, a kreatív feladattal és a kapcsolódó ajándékkal szebbé szeretnénk tenni a járókelők napját. A középiskolás és egyetemista korosztály képviselői természetesen sok esetben ismerik is már a TikTokon népszerű trendet és a rájuk váró feladatot, sokszor már akkor mosolyognak a fiatalok, amikor még épp csak belekezdtek a lányok a feladat ismertetésébe. Tapasztalataink szerint ugyanakkor nagyon örülnek, és büszkék is rá, hogy Sopronban is készülnek ilyen jellegű videók. A számunkra másik fontos dolog, hogy ezeket a sokszor világszinten is népszerű trendeket úgy ültessük át a Soproni Egyetem TikTok csatornájára, hogy kiegészítsük azokat valamilyen egyetem-, képzés-, vagy tudománynépszerűsítéssel.” – mondta el Dr. Pirger Tamás adjunktus, a Soproni Egyetem közösségi média szakértője
A Soproni Egyetem a nyár folyamán is készül hasonló akciókkal, például – az egyetem zöld szellemiségéből fakadóan – a Nejlonzacskómentes világnapon, valamint a Soproni Egyetemi Napokat megelőző hetekben ajándék bérletekkel, így érdemes nyitott szemmel járni továbbra is a Várkerületen.
Fotó: Nagy Ádám és Horváth Kata hallgatók a legutóbbi, „Dobj kosárra” SMAFC 1860 – Soproni Egyetem videó elkészítésekor.
Fotó: Kiss Alexa a „Melyik kocka készült fenyőfából?” videóban.
Kapcsolódó tartalmak
- Egy ötlet, amit több ezren viselnek – hallgatónk nyerte a SopronFest karszalagpályázatát
- Nyelvtudással a nagyvilágban – kampány a nyelvtudás népszerűsítéséért
- Megújította együttműködését a Soproni Egyetem és a Vietnámi Nemzeti Erdészeti Egyetem
- Immáron emléktábla is őrzi a tantervújító Dr. Béldi Ferenc szellemi örökségét a Soproni Egyetemen
- IV. Soproni Egyetemi Nap (SEN 2025) – Fergeteges szemeszternyitó szeptember 5-én!
- Hargitai László „fából faragott világa”
- Út a zöldebb jövő felé: a fenntartható fejlődést erősítő intézményi gyakorlatokról egyeztettek
- Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
- Érik a málna a fák alatt– agrárerdészeti innováció a Soproni Egyetem és a MATE együttműködésében
- Kiválóság a fenntarthatóságban - Újra az élvonalban a Soproni Egyetem a THE rangsorában