Tisztelt Oktató!
- Hogyan motiválhatóak a hallgatók a félév végéig?
- Milyen tanulásszervezési formák működnek legjobban korunkban?
- Hogyan tudja a saját oktatási gyakorlatát tudatosan tervezni, finomhangolni – akár digitális eszközökkel is?
A Pannon Egyetem munkatársainak bevonásával készült Felsőoktatás-pedagógiai kurzus ezekhez a kérdésekhez kínál megbízható, gyakorlatorientált keretrendszert. Olyan átfogó, mégis személyre szabható tudásanyagot kínálunk, amely segít tudatosabbá tenni az oktatói szerepet, fejleszteni a tanulásszervezést, és praktikus ötletekkel bővíti az eszköztárát – akár egy teljes kurzusra, akár egy-egy tanóra erejéig.
A képzés 10 modulból és egy bevezető, valamint egy záró egységből áll. Tematikája a tanítás-tanulás felnőttoktatásra szabott alapjaitól indul, majd végigvezeti a résztvevőket az oktatói reflexiótól a hallgatói tevékenységformákig, az értékelésen át a digitális és módszertani újításokig. Nem csak kurzusként, hanem kézikönyvként is használható, egy-egy modul különálló áttekintésével.
Néhány konkrét példa a kurzus témáiból:
- Digitális történetmesélés, tükrözött osztályterem, gamifikáció – hogyan és mikor érdemes használni?
- Problémaalapú tanulás és interaktív óraszervezés – hogyan vonjuk be aktívan a hallgatókat?
- Értékelés és visszacsatolás – hogyan lehet egyszerre fejlesztő és átlátható?
- Oktatói-hallgatói együttműködések – hogyan támogathatók projektek, kooperatív tanulási formák?
- Sajátos nevelési igényű és különleges bánásmódot igénylő hallgatók – hogyan lehet jelen lenni számukra is segítő módon?
A modulok egységes felépítésűek: elméleti kereteket adnak, vizuális gondolattérképpel és reflektív kérdésekkel segítik a rendszerezést, majd zárásként gyakorlati példákat, cselekvési javaslatokat, valamint önellenőrző-önreflexiós szakaszt tartalmaznak. A tananyag végén ajánlott szakirodalmi listát is biztosítunk.
Kinek ajánljuk?
Bárkinek, aki oktatóként fejlődni szeretne – legyen akár kezdő oktató vagy többéves tapasztalattal rendelkező tanár. A kurzus egyszerre nyújt strukturált elméleti ismeretet, konkrét tanítási technikákat és kipróbált digitális eszközöket.
Miért lehet hasznos az Ön számára?
- segít tudatosabbá tenni saját oktatói gyakorlatát,
- ötleteket ad a hallgatók aktivizálására,
- korszerű, kipróbált digitális és módszertani eszközöket mutat be,
- támogatja az önreflexiót, értékelési gyakorlatot és kooperatív szemléletet.
Amennyiben szeretné oktatását még tudatosabban, hallgatóközpontúbban és digitálisan is támogatottan megvalósítani, ez a kurzus hasznos kiindulópont lehet.
Hogyan érheti el:
A Soproni Egyetem az utóbbi időszakban jelentős erőfeszítéseket tesz oktatástechnológiájának modernizálása, új oktatási jógyakorlatok meghonosítása és az oktatók számára módszertani tudás ill. oktatásdigitalizációs eszközök biztosítása érdekében. Mindezekhez kapcsolódva az RRF-2.1.2-21-2022-00011 „Soproni Egyetem digitalizációja az oktatásban” c. projekt keretében elkészült „Felsőoktatás-pedagógia” című belső képzést szolgáló kurzus az alábbi linkkel érhető el az egyetem Moodle rendszerében:
https://moodle.uni-sopron.hu/felsooktatas-pedagogia
Várjuk szeretettel a kurzus résztvevőjeként!
Digitális oktatásmódszertani munkacsoport (DOK)
Kapcsolódó tartalmak
- EMERALD - bemutató - SOE Központi Könyvtár, 2025. szept. 08. 11.00-11.45
- Gőzölgő bográcsok, összekovácsolt közösség – III. Egyetemi Főzőverseny a Soproni Egyetemen
- Természetesen Zene! Harmadszor!
- Örökségnapok a Soproni Egyetem Könyvtárában - 2025. szeptember 21. 10.00-11.00
- EISZ - 2025-ös OA kvóták - augusztus
- EISZ - 2025-ös OA kvóták - július
- Augusztusban parkettacsere és kávészünet a Ligneumban
- Játékosítás az oktatásban – tanulási élmény és tantermi innováció
- OA publikálás és CAB Abstracts - 2025. szeptember 11.
- EISZ - 2025-ös OA kvóták - június