Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Keresés

„Felsőoktatás-pedagógia” címmel önjáró online kurzust ajánlunk

DOK.jpg

Tisztelt Oktató!

 

  • Hogyan motiválhatóak a hallgatók a félév végéig?
  • Milyen tanulásszervezési formák működnek legjobban korunkban?
  • Hogyan tudja a saját oktatási gyakorlatát tudatosan tervezni, finomhangolni – akár digitális eszközökkel is?

 

A Pannon Egyetem munkatársainak bevonásával készült Felsőoktatás-pedagógiai kurzus ezekhez a kérdésekhez kínál megbízható, gyakorlatorientált keretrendszert. Olyan átfogó, mégis személyre szabható tudásanyagot kínálunk, amely segít tudatosabbá tenni az oktatói szerepet, fejleszteni a tanulásszervezést, és praktikus ötletekkel bővíti az eszköztárát – akár egy teljes kurzusra, akár egy-egy tanóra erejéig.

 

A képzés 10 modulból és egy bevezető, valamint egy záró egységből áll. Tematikája a tanítás-tanulás felnőttoktatásra szabott alapjaitól indul, majd végigvezeti a résztvevőket az oktatói reflexiótól a hallgatói tevékenységformákig, az értékelésen át a digitális és módszertani újításokig. Nem csak kurzusként, hanem kézikönyvként is használható, egy-egy modul különálló áttekintésével.

 

Néhány konkrét példa a kurzus témáiból:

  • Digitális történetmesélés, tükrözött osztályterem, gamifikáció – hogyan és mikor érdemes használni?
  • Problémaalapú tanulás és interaktív óraszervezés – hogyan vonjuk be aktívan a hallgatókat?
  • Értékelés és visszacsatolás – hogyan lehet egyszerre fejlesztő és átlátható?
  • Oktatói-hallgatói együttműködések – hogyan támogathatók projektek, kooperatív tanulási formák?
  • Sajátos nevelési igényű és különleges bánásmódot igénylő hallgatók – hogyan lehet jelen lenni számukra is segítő módon?

 

A modulok egységes felépítésűek: elméleti kereteket adnak, vizuális gondolattérképpel és reflektív kérdésekkel segítik a rendszerezést, majd zárásként gyakorlati példákat, cselekvési javaslatokat, valamint önellenőrző-önreflexiós szakaszt tartalmaznak. A tananyag végén ajánlott szakirodalmi listát is biztosítunk.

 

Kinek ajánljuk?

Bárkinek, aki oktatóként fejlődni szeretne – legyen akár kezdő oktató vagy többéves tapasztalattal rendelkező tanár. A kurzus egyszerre nyújt strukturált elméleti ismeretet, konkrét tanítási technikákat és kipróbált digitális eszközöket.

 

Miért lehet hasznos az Ön számára?

  • segít tudatosabbá tenni saját oktatói gyakorlatát,
  • ötleteket ad a hallgatók aktivizálására,
  • korszerű, kipróbált digitális és módszertani eszközöket mutat be,
  • támogatja az önreflexiót, értékelési gyakorlatot és kooperatív szemléletet.

 

Amennyiben szeretné oktatását még tudatosabban, hallgatóközpontúbban és digitálisan is támogatottan megvalósítani, ez a kurzus hasznos kiindulópont lehet.

 

Hogyan érheti el:

A Soproni Egyetem az utóbbi időszakban jelentős erőfeszítéseket tesz oktatástechnológiájának modernizálása, új oktatási jógyakorlatok meghonosítása és az oktatók számára módszertani tudás ill. oktatásdigitalizációs eszközök biztosítása érdekében. Mindezekhez kapcsolódva az RRF-2.1.2-21-2022-00011 „Soproni Egyetem digitalizációja az oktatásban” c. projekt keretében elkészült „Felsőoktatás-pedagógia” című belső képzést szolgáló kurzus az alábbi linkkel érhető el az egyetem Moodle rendszerében:

https://moodle.uni-sopron.hu/felsooktatas-pedagogia

 

Várjuk szeretettel a kurzus résztvevőjeként!

 

Digitális oktatásmódszertani munkacsoport (DOK)

 

Cikk nyomtatása E-mail