
A Brunszvik Teréz szellemi örökségére épülő módszertani központ célja, hogy interdiszciplináris, kutatásalapú és gyakorlatorientált szakmai műhelyként támogassa a Kárpát-medence pedagógusait. A Dr. Varga László és Prof. Dr. Kéri Katalin által megálmodott és létrehozott, frissen alakult intézmény december 8-án tartotta első szakmai délutánját, amely iránt kiemelkedő érdeklődés mutatkozott.
A közelmúltban megalakult Kárpát-medencei Brunszvik Teréz Módszertani Központ első, nagyszabású eseményére több mint hetven pedagógus regisztrált. A résztvevők elsősorban Győr-Moson-Sopron vármegyéből érkeztek, de a szervezők nagy örömére voltak érdeklődők Ajkáról és Zalaegerszegről is. A nagy létszám és a pozitív visszajelzések azt mutatják, hogy a pedagógusok nyitottak az új kutatási eredményekre, a modern módszertani fejlesztésekre és az azonnal alkalmazható gyakorlati megoldásokra.

Halvax Julianna, a Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézetének tanársegédje, egyben a Brunszvik Teréz Módszertani Központ titkára kiemelte: a központ egyik fő célja, hogy a felsőoktatást, a kutatást és a neveléstudományt közelebb hozza a köznevelés szereplőihez. A szakmai délután ezért elsősorban élményalapú, gyakorlatias megközelítést alkalmazott, amely az óvodapedagógusok és tanítók mindennapi munkáját kívánta támogatni.
A központ hét műhelyből álló rendszerrel dolgozik, melyek közül hat mutatkozott be az eseményen. A műhelyek mottója: „módszerek, amiket már holnap használhatsz” – vagyis minden résztvevő azonnal alkalmazható, korszerű pedagógiai eszközöket ismerhetett meg. A programban szerepelt többek között fenntarthatósági, egészség- és életmód, múzeum- és művészetpedagógiai, nemzeti nevelési, valamint óvoda-iskola átmenetet támogató műhely is. Az EduKaland stúdió a LEGO-alapú és STEM szemléletű oktatás gyakorlatait mutatta be.

A központ évente két nagy szakmai rendezvényt tervez, a műhelyek azonban rendszeresen dolgoznak saját szakmai csapataikkal. A cél, hogy az elméleti fejlesztések a pedagógusok számára a gyakorlatban alkalmazható és hosszú távon beépíthető formában jelenjenek meg.
Kapcsolódó tartalmak
- „Cseh Ősz” a Soproni Egyetemen: új korszak a magyar-cseh kulturális és tudományos együttműködésben
- HATalmás Gombanap a Soproni Egyetem Botanikus kertjében
- 17.Országos Múzeumpedagógiai konferencia a Soproni Egyetemen
- Életpályák és emlékek: újabb részekkel gazdagodik a múltidéző sorozat
- Veszélyben a mezei nyulak- egyedülálló kutatás a Soproni Egyetemen!
- Egy ikonikus épület újjászületése – az F épület megújítása a Soproni Egyetemen
- Új, modern tanteremmel gazdagodott a Soproni Egyetem
- Soproni Egyetem nyugdíjasegyetem - a pénzügyi tudatosság fontossága
- Cambridge angol nyelvvizsga-felkészítő tanfolyam indul az Idegen Nyelvi Központban
- Magyarország Zöld Egyeteme - A Soproni Egyetem rektora újabb öt évre Prof. Dr. Fábián Attila