A Soproni Egyetem hivatalosan is csatlakozott a Kreatív Ipari Klaszterhez, amely a kulturális és kreatív iparágak, valamint az innovációs hálózatok koordinált együttműködését támogatja. Az együttműködés célja, hogy elősegítse a faipari innováció és a kreatív ipar összekapcsolását.
A klaszter kiemelt feladatai közé tartozik a kulturális és kreatív ipari vállalkozások inkubációja, a megfelelő képzési rendszer kialakítása, valamint a kulturális innovációk és transznacionális üzleti modellek fejlesztése. A szervezet aktív kapcsolatot ápol német, lengyel, olasz, horvát és szlovén kreatív ipari szereplőkkel, elősegítve ezzel a nemzetközi együttműködéseket.
Az ünnepélyes aláírási ceremónián részt vett a Soproni Egyetem rektora, Prof. Dr. Fábián Attila, valamint a Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar dékánhelyettese, Prof. Dr. Kósa Balázs, akik kiemelték az egyetem elköteleződését a kreatív iparág és az ipari innováció közös fejlesztése mellett.
Az esemény után egy szakmai látogatás keretében az egyetem delegációja ellátogatott a pécsi Kodály Központba, amely a kulturális innováció és az építészeti megoldások kiváló példája.
A Soproni Egyetem és a Kreatív Ipari Klaszter közötti együttműködés számos új lehetőséget kínál az iparági szereplők és hallgatók számára egyaránt, elősegítve a tudományos és gyakorlati tapasztalatok megosztását.
Kosaras Attila kisfilmje az eseményről:
Kapcsolódó tartalmak
- Életre keltek a „Holt költők” a Ligneumban
- Hosszú távra tervez a Nemzeti Színház, az SZFE és a Soproni Egyetem – folytatódik a közös alkotás
- 5 óra alatt csaknem 180 kilogrammnyi halfogás a 25. Egyetemi horgászversenyen
- Közeleg a felvételi – Fontos időpontok és tudnivalók a vizsgákról!
- Egy nap a testi-lelki jóllétért - Nemzetközi Wellbeing Day a Soproni Egyetemen
- Dühöngött az ifjúság a Soproni Egyetemen – „Természetesen Színház” volt a Ligneumban
- Ismét kiváló helyezéseket gyűjtött be a Soproni Egyetem a 37. OTDK-n
- Hargitai László „fából faragott világa”
- Muzeális tojásles Húsvét hétfőn a Ligneumban
- Újabb mérföldkő a Soproni Egyetem oktatói teljesítménynövelésében