Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Keresés

A pedagógiai innováció új műhelye a Soproni Egyetemen

RPT_0920.jpg

A Brunszvik Teréz szellemi örökségére épülő módszertani központ célja, hogy interdiszciplináris, kutatásalapú és gyakorlatorientált szakmai műhelyként támogassa a Kárpát-medence pedagógusait. A Dr. Varga László és Prof. Dr. Kéri Katalin által megálmodott és létrehozott, frissen alakult intézmény december 8-án tartotta első szakmai délutánját, amely iránt kiemelkedő érdeklődés mutatkozott.

A közelmúltban megalakult Kárpát-medencei Brunszvik Teréz Módszertani Központ első, nagyszabású eseményére több mint hetven pedagógus regisztrált. A résztvevők elsősorban Győr-Moson-Sopron vármegyéből érkeztek, de a szervezők nagy örömére voltak érdeklődők Ajkáról és Zalaegerszegről is. A nagy létszám és a pozitív visszajelzések azt mutatják, hogy a pedagógusok nyitottak az új kutatási eredményekre, a modern módszertani fejlesztésekre és az azonnal alkalmazható gyakorlati megoldásokra.

RPT_0845.jpg

Halvax Julianna, a Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézetének tanársegédje, egyben a Brunszvik Teréz Módszertani Központ titkára kiemelte: a központ egyik fő célja, hogy a felsőoktatást, a kutatást és a neveléstudományt közelebb hozza a köznevelés szereplőihez. A szakmai délután ezért elsősorban élményalapú, gyakorlatias megközelítést alkalmazott, amely az óvodapedagógusok és tanítók mindennapi munkáját kívánta támogatni.

DSC06847.JPGA központ hét műhelyből álló rendszerrel dolgozik, melyek közül hat mutatkozott be az eseményen. A műhelyek mottója: „módszerek, amiket már holnap használhatsz” – vagyis minden résztvevő azonnal alkalmazható, korszerű pedagógiai eszközöket ismerhetett meg. A programban szerepelt többek között fenntarthatósági, egészség- és életmód, múzeum- és művészetpedagógiai, nemzeti nevelési, valamint óvoda-iskola átmenetet támogató műhely is. Az EduKaland stúdió a LEGO-alapú és STEM szemléletű oktatás gyakorlatait mutatta be.

RPT_0968.jpg

A központ évente két nagy szakmai rendezvényt tervez, a műhelyek azonban rendszeresen dolgoznak saját szakmai csapataikkal. A cél, hogy az elméleti fejlesztések a pedagógusok számára a gyakorlatban alkalmazható és hosszú távon beépíthető formában jelenjenek meg.

Cikk nyomtatása E-mail